South Lapland

En del platser förtjänar att synas. Södra Lappland är ett sådant ställe.
Området – som till ytan är lika stort som Belgien – är norra Europas sista vildmark.
Tillsammans bildar 10 000 sjöar, djupa skogar och 150 bergstoppar en otroligt vacker och orörd natur där det finns möjlighet till unika upplevelser.

Designprogrammet skulle återspegla detta – den karga, men vackra naturen, de karaktäristiska bergen och djuren. Skiffret är en bergart som är vanligt förekommande och som återspeglar det just det karga. Därför blev den en viktig del i designprogrammet i kombination med ett modernt typsnitt och formen av en bergstopp i ordbilden för att ytterligare förstärka destinationens unika karaktärsdrag.

Bakgrund:
 Sveriges bäst bevarade hemlighet skall öppna ett showroom mitt på Grev Turegatan i Stockholm. Gatan är full av små, hemliga lokaler, som äts upp av uteserveringar / Sturegallerians entré.
Lösning:
 Väcka nyfikenhet att något nytt är på gång att öppna med hjälp av kostnadseffektiva installationer och PR-snackisar. Stockholms lokala TV- & radiokanaler uppmärksammade de lokala snöfallen som landat i slutet av maj samt att butiken fortfarande får in nyfikna besökare som hört talas om en skidliftstoalett, två år efter invigningen.

Logotyp

Visitkort – Framsida

Visitkort – Baksida

AIRPORT SOUTH LAPLAND

Gamla Sagadal flygplats genomgår upprustningar.
Vännerna på destinationsbolaget South Lapland
hade just fått upp sin nya grafiska profil och givetvis
skulle Sagadal få samma behandling.

Hela grafiska profilen finns att beskåda längst ner på sidan, i ett snabbt utdrag än så länge. Tillsvidare får ni smakprov från Vildmarksmässan i Stockholm, där kommunikationen blev snabbt, enkelt och prisvärt och uttrycket förmedlades med flyers. Hemsidan går nu även att beskåda på: http://www.southlaplandairport.com.

GRAFISK PROFIL AIRPORT SOUTH LAPLAND