Lånade ett, för åkerivärlden, välkänt manér i form av utvikningsmodeller. Modellerna är handplockade Dina-Åkeriförsäkringsrådgivare runt om i landet och för att PR-snurran skulle ta fart ställde vi en välkänd flickfotograf bakom kameran.
Kampanjen gick huvudsakligen som mittuppslag i diverse åkeritidningar och som DR kalendrar.
Foto: Bingo Rimér.
Problemet:
Lastbilsförsäkringar är dyra och det är svårt att få folk att byta.
Lösningen:
En kampanj som riktar sig stenhårt till målgruppen, i deras egna fackpress och med DR.
Något som ingen skall kunna missa, och som ska ge varumärket en bra skjuts framåt.
Effekt: 283% över det “ouppnårliga” försäljningsmålet!
Priser: 2:a plats i 100-Wattaren & brons i Guldnyckeln!
“Kortare karens och ingen bonusförlust vid skada, det är några av fördelarna med
Dina Försäkringars åkeriförsäkring.
Men det är Christer Henningsson och hans kollegor som gör den unik.”