DIREKT REKLAM

Konsten att komma in hos personer och prata är inte alltid lätt. Därför bör du tänka igenom till vem, och varför du vill kommunicera, och sedan göra det med rätt twist beroende av vad ditt varumärke redan kommunicerar.

Här har jag samlat några av mina senaste DR.

 

LAMMKÖTT ÅT FOLKET

Slakthuset inbjudan

Slakthuset har byggt om och skulle nyinviga.De ligger mitt i Slakthusområdet vid Globen, och vänder sig mot den partysugne som ledsnat på Stureplan. De ville ändå ha lite lyx och flärd, men hade inget emot ett utskick som skulle kunna generera lite extra PR eller Instagram-poster. Lösningen blev en förpackad lammkorv, ihop med texten ”Please be my piece of meat”. Allt nerpackat i ett diskret kuvert, och en guldfolierad etikett med variabeltryckt namn, för att få till det personliga tilltalet med en personlig flirt.
Resultatet? Det kan du se mer om HÄR!

HERR OKTOBER / FRÖKEN TORSDAG

moore magazine
Mårten Andersson
Vem vill inte hamna på förstasidan då Moore Magazine nylanserar och bjuder in till fest? Det blev grundtanken för utskicket till sponsorer, bloggare och annat löst folk. Responsen lät sig inte dröja, och mycket trevliga kommentarer från både stora företagsledare och hashtaggar. Blev även en uppskattad fotovägg nere på Sturecomapgniet i samma tema.

BOSTADSFÖRMEDLINGEN – JULGÅVOR

2012

Bostadsförmedlingen 2012

2013

Bostadsförmedlingen 2013

För andra året i rad har vi tagit fram Bostadsförmedlingens julklappar till deras samarbetspartners. Illustrerade hus i form utav Stockholms närområden innehållande teblandningar så som; Söder-om-Söder Blandning, Tensta-Te Norrorts-Mix och Kranskommunskaffe.
I fjol fick vi även med oss Hans Fahlén som illustratör. :)

Under uppbyggnad…